Blog - MSZP KALOCSA

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Blog



Az újság akkor jó, ha hangjában meghalljuk a magunkét is.”
(Esterházy Péter)

Blogunkon a településünket, a közösségünket érintő legfontosabb eseményekről, hírekről szeretnénk tájékoztatni Önöket. Kövessék bejegyzéseinket, hogy első kézből, hitelesen tájékozódhassanak városunkat érintő témákkal kapcsolatban.
Érdekelne minket, mit gondolnak önkormányzatunk jelenlegi dolgairól, jövőjéről. Szívesen vesszük hozzászólásaikat az aktuális problémákról, és mindarról, amin változtatnának. Osszák meg velünk gondolataikat, a várossal, közvetlen lakókörnyezetükkel kapcsolatos problémáikat! Nekünk fontos, hogy mit gondolnak a képviselő-testületi munkánkról és döntéseinkről.
Alakítsuk együtt blogunkat! Hisz célunk közös: stabil város, élhető környezet, biztos és kiszámítható jövő.
Kérem, tiszteljenek meg minket bizalmukkal, írjanak nekünk! Hozzászólásukat a blog végén tehetik meg.

Angeli Gabriella


 
Szentháromság tér

 
 
A városháza dísztermében tartott lakossági fórumon megjelentek többségében arra voltak kíváncsiak, mi történik a város fő terén, mely befejezési határidővel számolhat városunk lakossága, mikor nyeri el a Szentháromság tér azt a formát, amelyet az érsekség tervez, valamint kell-e forgalmi változásokra számítanunk?
 
 
A város fő tere
 
„Késedelemben vagyunk, úgy 6 hónappal” – nyilatkozta Vörös Márta főépítész asszony. Az idén már biztos nem fogják befejezni a Szentháromság tér felújítását. Ennek egyik indoka, hogy kis részletekben nem célszerű burkolni, csak egyben az egész teret. Nagy teherbírásúra tervezik a burkolatot, kb. fél méteres alépítménye lesz, de a tél közeledtével nem sok esély van a munkálatok befejezésére.
 
 
El kellett végezni a régészeti munkákat. Ezen kívül nagy küzdelmek árán ugyan, de sikerült visszaszerezni a múlt század elején elajándékozott köveket is. A feltárás során a virágokkal beültetett részen nem találtak sírokat. Az orosz katonákat és tiszteket a Szent István kori templom alatti sírba, ill. tömegsírba temették. Jelenleg engedélyezés alatt van a sírok áthelyezése.
 
 
A székesegyház melletti fa állványzatok és szerkezetek ideiglenes védőtetők, melyeket egy idő után el fognak bontani. A csapadékvíz-elvezető rendszer is kiépítésre kerül, és idővel a lámpatestek is visszakerülnek. Szóval, a tér végleges formájának kialakítása még hosszú időt vesz igénybe.
 
 
 
Szobrok
 
A szobrok áthelyezésére van érvényes képviselő-testületi határozat, melyben nincs benne a Liszt Ferenc szobor helyének változtatása. Bár - a főépítész asszony szerint - az alkotó eredetileg nem a gesztenyefák alá tervezte. „Előrébb szeretnénk helyezni, de meg nem tudjuk, hova. Engedély nélkül nem fogjuk megtenni.” – hangzott el a fórumon.
 

 
Forgalmi változások
 
Török Gusztáv Andor polgármestersége idején úgy tervezték, hogy a Szent István ház kertjén át vezetett volna az út, a körforgalmi csomópontból a Kígyó utca felé. Ezzel az érsekség nem értett egyet. Vörös Márta főépítész asszony szerint a tervezett forgalmi változás bonyolult műszaki kérdés, mert a Kossuth Lajos utca alatt található a 2. székesegyház egy része. Ha fel szeretnék tárni az út alatti részeket, az mindenképpen a forgalom elterelését kívánja. Módosítási igényüket már hivatalos úton jelezték, de nem egyszerű a forgalmi rend módosítása. Többek között tekintettel kell lenni a Katolikus intézménybe járó diákokra is. Hosszabb távon azt tervezik, hogy a szálloda előtti terület rendbe tétele idejére a kis foktői utat megnyitják, és a forgalmat átfordítják.
 
 
Dől-e a székesegyház?
 
Lakossági kérdésként merült fel, hogy egy időben azt gondolták, hogy a székesegyház északi része megcsúszott, esetleg megdőlt. Vörös Márta határozottan állította, hogy a templom nem csúszik, és nem dől. A homlokzati repedések nem emiatt voltak. Sőt, a 2. székesegyház falaira épült a mai székesegyház, ami biztos alapként szolgál.
 
 
A fórumon polgármester úr kijelentette, hogy a városvezetés 100%-ban az érsekség és egyértelműen a munkák folytatása mellett áll. Rövid távon azonban nem lesz útelterelés, mert ezt át kell gondolni, és be kell látni, hogy a régi tervek sem voltak jók. Közép, ill. hosszú távon elképzelhető a forgalmi rend változtatása.
 
 
                                                                                                                                 AG  

 
November középére megújulhat a Bem Apó utcai tagóvoda
 
 
Pályázatot nyújtott be önkormányzatunk a Bem Apó utcai tagóvoda energetikai korszerűsítésére. A JETA (Jövőnk Energiája Térségfejlesztési Alapítvány) által kiírt pályázaton közel 30 millió forint támogatást igényeltünk, bizonyos szintű önerő biztosítása mellett. Eredetileg 35% önrésszel számoltunk, ami 16 millióról szólt. Majd a tavaly decemberi döntés értelmében a támogatási intenzitás 75%-ra nőtt, így önerős hozzájárulásunk 25%-ra csökkent. Forintosítva ez 10 millió forint önrészt jelent önkormányzatunknak.



 
 
A JETA márciusi Kuratóriumi döntése értelmében és az önerőt hozzáadva, összességében közel 40 milliót költhetünk az óvoda felújítására, korszerűsítésére:
 
-          homlokzati felületképzésre
 
-          színezésre
 
-          lapostető csapadékvíz vízszigetelésre
 
-          hőszigetelésre
 
-          nyílászárók cseréjére
 
-          új fűtési rendszer kiépítésére

 
 
A kivitelező cég hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljáráson került kihirdetésre. Az energetikai felújításra és korszerűsítésre 10 hét áll a nyertes cég rendelkezésére. Amennyiben augusztus végén elkezdődhetnek a munkálatok, akár november közepére megújulhat a Bem Apó utcai óvoda.
 
 
Bizonyára felmerült Önökben a kérdés, miért esett a Bem Apó utcai óvodára a választás, hiszen több olyan óvodánk is van, melyekre ráférne hasonló felújítás. A döntés előtt szóba került a Csokonai és a Zöldfa utcai óvodák korszerűsítése is. A Bem Apó óvodára régóta nem jutott felújítási forrás, míg a Csokonai és a Zöldfa óvodákban a nyertes energetikai pályázatok során többféle beruházás történt, valamint így lehetett optimálisan kihasználni a JETA pályázat adta lehetőségeket.
 
 
A Bem Apó óvodára már 2016 júniusában is pályáztunk, akkor a Belügyminisztériumhoz, ugyanígy 30 milliós támogatást remélve. Nem nyertünk. Az „Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása” más önkormányzatoknak kedvezett. Az ebben a pályázatban tervezett műszaki tartalmat kiegészítve nyújtottuk be új pályázatunkat. A kiegészítés az óvoda teljes fűtési rendszerének korszerűsítésére, kazáncserére és a nyílászárók cseréje után szükséges festésre vonatkoznak.
 
 
Most felmerülhet Önökben a második kérdés is, hogyan lehet ugyanúgy 30 millió támogatást igényelni, ennyi kiegészítés után? A válasz az önerőben rejlik. A BM-es pályázat önereje csak 1,5 millió lett volna, most a JETA pályázatnál saját zsebből10 millió forintot tesz bele önkormányzatunk.
 
                                                                                                                                 AG   

 
Kalocsai munkahelyek megszűnésének módosítása,
 
- egy felszólalás margójára -

 
 
Képviselő-testületi ülésen vetettem fel, hogy a KLIK, újabb nevén KK (Klebelsberg Központ) megszünteti a Bajai Tankerület kalocsai irodáját. Akkori felszólalásomban is kifejeztem, hogy az iroda szó nem egészen pontos, hiszen a KLIKnek egyik tankerületben sincs hivatalos irodája, de Bács-Kiskun megye több városában, helyben dolgoznak azok a munkatársak, akik adott város és környékének intézményeivel foglalkoznak.
 
 
Simon Zoltán képviselő 2017.07.05.-ei sajtótájékoztatóján osztotta meg azt a hírt, hogy lesz Kalocsán is egy KK alkalmazott, aki a kalocsai ügyekért felel, mégpedig heti 4-6 órában egy iskolához helyezett megbízással. A munkaügyekkel foglalkozó munkatársnak ugyan Bajára kell járnia, de heti egy alkalommal ő is Kalocsán maradhat az itteni ügyek intézése miatt.
 
 
Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan megoldást találnak arra a felvetésre, hogy nem lesz, aki közvetlenül foglalkozik Kalocsa és a környék intézményeivel. Nagyon örülök, hogy megoldódik ez a Bács-Kiskun megye más városaihoz képest eltérő helyzet. Végre egy jó döntés a KLIKK = KK részéről, hogy lehetőséget biztosít az intézményvezetőknek, a tanároknak és a tanítóknak, valamint a szülőknek a közvetlen kapcsolattartásra.
 
 
Bár a sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy kezdetektől fogva így gondolták a Klebelsberg Központban, egy kicsit gyanúsnak tűnik ez a kijelentés. Az a munkatárs, aki eddig a kalocsai iroda vezetésével volt megbízva, más munkahelyet talált magának, nem kívánt Bajára járni, ott dolgozni és onnan intézni a Kalocsa és környéke ügyeit. Az ő üresen maradó helyét pótolta a KLIK=KK ezzel az új megbízással.
 
 
Már csak arra leszek kíváncsi, ki lesz az, akit megbíztak az intézmények kvázi felügyeletével. Új munkahelyet is teremtenek, vagy csak kineveznek egy tanárt, aki munkaideje egy részét e feladatok ellátására fordítja? Mindkét megoldás jó lehet, a lényeg, hogy lesz helyben valaki, aki intézményeinkkel foglalkozik.

 
                                                                                                                                 AG  

 
Kalocsai munkahelyek megszűnése

 
 
A KLIK megszünteti a Bajai Tankerület kalocsai irodáját. Az iroda kifejezés nem egészen pontos, hiszen a KLIKnek egyik tankerületben sincs hivatalos irodája, de Bács-Kiskun megye több városában, helyben dolgoznak azok a közalkalmazottak, akik adott város és környékének intézményeivel foglalkoznak. Eddig Kalocsán is így volt, azonban szeptember 1-től minden nap Bajára kell ingázniuk azoknak, akiknek a feladata Kalocsa és környező települések intézményeinek kiszolgálása lenne.
 
 
Szervezeti szempontból mindenképpen jobb döntés volt sok kicsi KLIKket létrehozni, mint egy nagy országos központból irányítani, de a távolságok miatt még mindig problémás a helyzet. A Bajai Tankerület 35 települése Bácsalmástól Soltig terjed, a 45 intézménybe 9-10 ezer tanuló jár. Bárki érzékelheti, hogy lehetetlen feladatra vállalkozik az, aki egy bajai központból kívánja átlátni a teljes tankerületet. Ezt igazából a döntéshozók is tudhatják, ezért is tartották meg a városokban a helyi irodákat. Az ott dolgozó közalkalmazottaknak lenne az a feladata, hogy átlássák a környék intézményeinek munkáját, és tájékoztassák a központ vezetőjét, ezzel is az ő munkáját segítsék.
 
 
Számomra teljesen logikátlan az a döntés, hogy a kalocsaiak járjanak le Bajára dolgozni, miközben a feladataik Kalocsához és a környékhez köti őket. Először bosszankodtam a kalocsai munkahelyek megszüntetésén, és letudtam azzal, hogy nem az első átgondolatlan döntés született a KLIK kapcsán. Azonban nem hagyott nyugodni a kérdés, mi a helyzet a megye többi városában.
 
 
Kiskőrös Tankerületi Központhoz tartozik Jánoshalma, Kiskunhalas, Kunszentmiklós
 
-       csökkentett létszámmal, de maradnak a városi irodák, egy-egy intézményhez kihelyezve
 
Kecskemét Tankerületi Központhoz tartozik Kiskunfélegyháza, Kiskunmajsa
 
-       a városi irodák maradnak, a Pedagógiai Szakszolgálatokhoz helyezve
 
 
Szóval, ha a megye városaiban – valamilyen formában – maradhatnak adott városért és a környék intézményeiért felelő közalkalmazottak, akkor Kalocsán miért nem? Nekem ez egyértelműen a lobbitevékenység hiányát jelzi. Valaki, valamiért nem törődött Kalocsával és azzal, hogy maradhassanak azok a közalkalmazottak, akik a mi intézményeinkért dolgoznak. Senkire sem szeretnék mutogatni, csak felhívnám a figyelmet arra, hogy Kalocsa már megint háttérbe szorult, már megint rosszabb helyzetbe kerültünk, mint a megye más települései.
 
 
Miért éri meg a KLIKnek utazási költséget fizetni a Kalocsáról Bajára járó dolgozóknak, miközben a munkakörök nem igénylik a bajai tartózkodást. Hogyan fogják Bajáról intézni Kalocsa és környéke intézményeinek ügyeit. Ráadásul a kalocsai iroda fenntartása a KLIKnek egy fillérjébe sem kerül, hiszen ingyenes használatba kapták a helyiségeket, a rezsit pedig a Vagyonhasznosító Kft. fizeti.
 
 
A kalocsai iroda megszüntetése a városunkban és a környező településeken élő tanulók és pedagógusok érdekeivel ellentétes.

AG

Taigetosz-törvény

Igen találó név a pár napja elfogadott módosításra, mely ellehetetleníti a tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyerekeket. Tulajdonképpen törvény tiltja meg e tanulóknak a fejlődés lehetőségét, és tesz szüleik vállára súlyos terheket. A köznevelési törvény módosítása szerint megszűnik az osztályzás alóli felmentés, valamint gyógypedagógiai szakképesítés nélkül is lehet a beilleszkedési és/vagy a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel foglakozni.
Az osztályzás alóli felmentés kiváló megoldás volt azon tanulók és fejlődésükre gondot fordító szüleik számára, akikben szorongást idézett elő egy-két tantárgy követelményeinek jeggyel történő értékelése. Volt idő, amikor a tanulókat nem osztályoztuk az un. készségtantárgyakból, azaz testnevelés, technika, rajz és népismeret – honismeret órákon nem kaptak jegyet. Kiváló megoldás volt az osztályzás nélkül tanítás. A kevésbé jó kézügyességgel rendelkező vagy állóképesség hiányában szenvedő gyerekek is felszabadultan mentek az órákra, mert tudták, max. megfelelt minősítést kapnak, így a számukra nehézséget jelentő feladatok rossz teljesítése nem fogja rontani a bizonyítvány átlagát, mely a továbbtanuláshoz feltétlenül szükséges.
A tanulási nehézségek, amikor egy gyerek számolászavarral (diszkalkulia), beszéd és olvasástanulással összefüggő képességzavarral (diszlexia) küzd, elképzelhetetlen terhek. A szülők nem tudják, miért nem megy olyan jól a tanulás, mint a többieknek, a gyerekek pedignem tudják, miért gyengék. Nekik feltétlenül szakember segítségére van szükségük. Az ő fejlesztésük nem igazán történhet úgy, ha az intézmény nem kap gyógypedagógust, akkor beküld valakit a fejlesztő órákra. Illetve tehet ilyet az intézményvezető, csak éppen jobb esetben haszna nem lesz, rosszabb esetben olyan kárt okoz, mely a gyerek egész életére negatív hatással lesz. A rendszer kvázi „kitermeli” a rosszul teljesítő és bukdácsoló tanulókat. Pedig lehetne nekik segíteni, de úgy látszik, a jelenlegi kormánynak ez nem érdeke.
Az utóbbi évek kormányzása bizonyítja, hogy nem cél a gyerekek képesség szerinti fejlesztése, nem baj, ha nem tudnak továbbtanulni. 16 évesen mehetnek dolgozni, a szakgimnáziumok a korán munkára foghatókat nevelik ki. Sima gimnáziumi érettségivel is csak dolgozni lehet. Pl. közmunkásként, mert egyre nehezebb „tandíj” nélkül bekerülni felsőoktatásba. Igen „tandíj”, mert hívhatjuk ezt költségtérítésnek, attól ez még az! A szülők többsége kénytelen, már ha engedi a családi költségvetés, plusz képzést finanszírozni gyermekeinek, hogy elegendő pontokat szerezzenek, és „ingyenes” állami képzésben tanulhassanak. Az ingyenes oktatás mellé azonban fizetni kell a jegyzeteket, a hazautazásokat és a bérleteket, a kollégiumi szállást vagy albérletet, az étkezéseket.
Kormányunknak nem kell a képzett ember. A képzett ember gondolkodik. A gondolkodókat pedig nem lehet álhírekkel megetetni. Nekik sokkal jobb az elszigetelten élő, a hétköznapi sikertelenségekhez szokott munkás. „Eszik, alszik, köztévét néz, hullára dolgozza magát, ereje sincs a közösség problémáival foglalkozni, hiszen a sajátját sem tudja megoldani.” A fideszes többségnek (112 fő) sikerült ismét az íróasztal mögül kitalált esztelenséghez a nevét adnia.
                                                                                                                                AG    

Forrás:



Tolvajszövetség?


Jó néhány napja foglalkoztat, milyen céllal és kikkel köt egy párt választási szövetséget? Kiket vállal fel, és kikhez társulva adja nevét az együttműködés érdekében? Jó-jó, egyesek az ördöggel is szövetkeznek, csakhogy hatalmuk megmaradjon, de ennek ára van. Nem kicsit, nagyon meg kellene nézni, kikkel azonosítanak egy pártot.

2 millió! Egyes mérések szerint ennyi a fidesz szavazóbázisa. A szemükben ők nem emberek, csak szavazatok. A szavazatok azonban elkezdtek pislogni, lassan látni is fognak, meg hallani is, és akkor mi lesz azzal a 2 millióval? Szóval, bárki jó a fidesznek, csak elég gyakran és egyre hangosabban mondogassa, hány szavazót képes produkálni.


A fidesz választási - együttműködési megállapodást kötött Farkas Flóriánnal. Igen, azzal a Farkas Flóriánnal, aki
-         a miniszterelnök roma ügyi megbízottja,
-         nem tud elszámolni 1,6 milliárd forinttal, OV mégsem engedi el a kezét,
-         azt állítja, hogy a Híd a munka világába program szabálytalanságai csekély súlyúak, miközben felszámolják a roma foglalkoztatási programot az EU-s pénzek körüli kétes költések miatt,
-         hűtőjét majd félmilliárd forintért töltötték fel,
-         először egyetemi diplomát kreált magának, majd azt a bizonyos végzettséget érettségire változtatta. Az igazság azonban az, hogy nincs se diploma, se érettségi, a nyolc általánost is - 20 évesen - a börtönben fejezte be,
-         1998-ban eljárási kegyelmet kapott sikkasztás és egyéb bűncselekmények miatt, így mentesülve a bírósági tárgyalás alól.
Lassan egy hete hivatalos a Lungo Drom szövetsége a fidesszel, pedig azt hitte minden józan gondolkodású politikus, hogy OV nem meri többé felvállalni Farkast. Kövér László választmányi elnök azonban aláírta a megállapodást a roma érdekvédelmi szervezettel. A 2018-as országgyűlési és a 2019-es önkormányzati választásokon kívánnak együttműködni.
„Tolvajszövetség” – mondják MSZP-s politikusok, utalva Farkas Flórián folyamatban lévő büntetőügyeire: hivatali visszaélés, költségvetési csalás, közokirat-hamisítás, ill. hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomoznak ellene.
                                                                                                                                AG  

Gondolatok a Nyugdíjas parlamenten elhangzottakról

Az utóbbi pár hétben sorra jártuk a kistelepüléseket. Olyan időpontokat kerestünk a kitelepülésekhez, amikor idősebb emberekkel találkozhatunk. Sejtettük ugyan, miről mesélnek nekünk, ha az életkörülményeikről és a mindennapjaikról beszélgetünk, de egy-két dolgot azért megdöbbenéssel hallgattunk.

· Botka László: Elfogadhatatlan, hogy egy minimálbérre bejelentett dolgozó négy évtizednyi kemény gürcölés után ne kapjon havi 50 ezer forintnál többet.
Egyes fidesz politikusok szerint meg lehet élni 47 ezer forintból. Tudták, hogy a Kalocsa környéki kistelepüléseken mennyi nyugdíjas él havi 50 ezer forintnál kevesebből? Hányan vannak – és nemcsak kisnyugdíjasok - akik kertjükben zöldséget termesztenek, baromfiudvarokban tyúkokat nevelnek, hogy legyen mit enniük? Ha az a néhány tízezer forint elmegy a rezsire, akkor mi marad élelmiszerre? Felfogadhatatlan, hogy több évtizedes munka után csak ennyi jusson egy embernek!

· Botka László: Mi vissza fogjuk adni a nyugdíjasoknak a 13. havi ellátást.
A 13. havi nyugdíj kardinális pont minden nyugdíjasnak. Igen, 2009. július 1-től megszűnt a 13. havi nyugdíj. Meg emelkedett a normál áfakulcs, csökkent a táppénz, változott a nyugdíjemelési képlet. Emlékszünk még a válságra. Az ország gazdasági állapota akkoriban nem engedhetett meg ilyen kiadásokat. Azóta a helyzet változott, túl vagyunk a válságon. Igen, a fidesz is visszaadhatta volna a 13. havit, mégsem tette. Pedig már van rá fedezet a költségvetésben. Igen, a 13. havi nyugdíjat vissza kell kapnia a nyugdíjasoknak.
· Botka László: Ha kormányra kerülünk, újra támogatni és ösztönözni fogjuk a magánnyugdíj-pénzárakat
A 2010. októberi önkormányzati választások után robbant a hír, hogy államosítják a nyugdíjpénztárakat. Néhány százezertől több millió forintig terjedő összegeket raboltak el tőlünk. Ígérték, hogy visszakapjuk, egyszer, valami magánnyugdíj-számlán. Mindannyian rosszul döntöttünk, akik átléptünk az állami nyugdíjrendszerbe, hiszen - mára kiderült - sokkal többet nyertünk volna, ha a magánnyugdíj-pénztáraknál maradunk. Azonban ki mert maradni, mikor azt mondták, hogy aki nem lép át, nem kap majd állami nyugdíjat?
· Botka László: Az is biztos, hogy a gyógyszer támogatási rendszert is az alapoktól kezdve kell újjá építenünk. … Mérsékelnünk kell az idős korosztály terheit, ezért a jövőben jelentősen növeljük a nyugdíjasok gyógyszertámogatását.
Sok-sok évvel ezelőtt, ha betegek lettünk, az orvos felírta a szerinte leghatékonyabb gyógyszert. Majd pár év elteltével megkérdezte, hogy a drágább vagy az olcsóbb gyógyszert írja fel. Mára meg állandósultak „az ára is jó” készítmények. Hatékony vagy sem? Ki tudja. A lényeg, hogy ki tudjuk fizetni, belefér még a családi költségvetésbe vagy sem. Az idősebbek sóhajtanak és kiszorítják a nyugdíjukból. Meddig mehet ez így tovább? Hol a határ?


· Botka László: „Ha bizalmat szavaznak nekünk, rendbe tesszük végre közös dolgainkat.”
                                                                                                                    AG

 
Szociális tűzifa

 
Tűzifát igényelt önkormányzatunk, mely szociális céllal kerülhet kiosztásra a rászorulók részére. Minden évben fellelhetők a „Szociális tűzifa pályázatok”, melyek elsősorban az 5000 fő alatti települések számára elérhetőek. Ez alkalommal viszont városunknak is lehetősége nyílt az ún. szociális célú tűzifa beszerzésére.
 
Közfoglalkoztatási program keretében kerül sor a mezőgazdasági földterületek és a közutak között fekvő területek tisztántartására. A kitermelt faanyagot a Közútkezelő összegyűjti telephelyein, és átadja a MNV Zrt. engedélyével rendelkező önkormányzatoknak, melyek a faanyagokból összeállított csomagokat kizárólag szociális tűzifaként oszthatnak szét, és vállalják a szállítás költségeit. A faanyag nehezen kezelhető törzs, kezelhető méretű fa, tuskó és korhadt faállomány besorolású.
 
Önkormányzatunk 500 q tűzifára jelentette be igényét, a maximálisan engedélyezett legfeljebb 10 millió Ft keretösszeg erejéig. Egyben felhatalmazta a Parkgondozó Kft. ügyvezetőjét, hogy a Közútkezelő solti és kiskőrösi telephelyén szemrevételezzék a tűzifát. Amennyiben a tűzifa az igényelt mennyiségben rendelkezésre áll és alkalmas szociális tűzifaként a kiosztásra, akkor a Parkgondozó beszerzi a szükséges igazolásokat. A tűzifa elszállítását, a faanyag összevágását és tárolását is a cég végzi.
 
A kemény- és puhafából álló faanyag szociális célú tűzifaként történő kiosztása előtt a Családsegítő Szolgálat egyeztetve a Gyermekjóléti Szolgálattal és a Kalocsai Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatával összeállít egy listát azokról a személyekről, akik szociálisan rászorultak és tűzifa támogatásban részesülhetnek. A lista a Kulturális, Oktatási és Szociális Bizottság elé kerül jóváhagyásra. Fontos kitétel az elbírálás során, hogy aki már kap valamilyen önkormányzati támogatást, az nem részesülhet tűzifa támogatásban.
 
                                                                                                                     AG
 
 
Éljen május elseje

 
 
Sokan sokféleképpen ünneplik a május elsejét. Lehet a munkásmozgalmak által kiharcolt ünnepnap, tisztelet a dolgozóknak, a természet újjászületésének szimbólumaként a májusfa állítás napja. Meg katolikus egyházi ünnep is, mivel XII. Pius pápa „József, a munkás” ünnepévé tette május elsejét Jézus nevelőapja, a munkások védőszentje tiszteletére.
 
Mi az Érsekkertben vártuk a barátokat, az ismerősöket és mindenkit, aki megtisztelt minket a sétányon felállított sátorban. Meglepően sokan látogattak el hozzánk. Voltak, akik csak egy-két szó erejéig álltak meg nálunk, és olyanok is, akikkel hosszasan beszélgettünk a napjainkat befolyásoló eseményekről. Nyílt, érdeklődő, néhol megkeseredett vagy felháborodott emberekkel találkoztunk.
 
Sokáig azt gondoltam, hogy csak minket/engem foglakoztat ennyire a hazai politika. Lehet, hogy ez eddig így volt igaz. Az elmúlt évek politikája azonban gyűlölködővé tette az embereket. Ellenségeket nevelt és elutasított minden másként vélekedőt. Kettészakította az országot, pedig politikusaink tudják, hogy az „oszd meg és uralkodj” csak egy bizonyos ideig fenntartható politika.
 
Ismerősi, baráti körökben, a családban szívesen osztottuk meg egymással gondolatainkat. Jobboldali, baloldali, liberális és keresztény nézeteket is. Elfogadtuk egymást és tiszteletben tartottunk az eltérő véleményeket. Ma sem értem, miért kellene bárkit kiközösíteni vagy elítélni azért, mert másként gondolkodik. Miért ne lehetne segítséget nyújtani, dolgozni azokért is, akik másként látják a világot?
 
Az idei május elsején végre megint úgy éreztem, hogy nyitottak felénk az emberek. Nemcsak MSZP és baloldali szimpatizánsok keresték fel sátrunkat. Sokan jöttek, akik eddig nem politizáltak, de elegük van a kilátástalanságból, az ígéretekből, akik „csak” dolgozni szeretnének és a munkájuknak megfelelő bért kapni, amiből el tudják tartani önmagukat és családjukat.
 
Lehetne ez másként is. Kezdetként meg kellene hallani az embereket és oda kellene figyelni arra, amit mondanak. Az egyszemélyes politikát diktatúrának hívják, amiből az átlagember nem kér. Mi Európát akarjuk! Demokráciát és szabadságot! Fejlődő gazdaságot, munkát és tisztességes bért! A gyerekeinket és a fiatalokat akarjuk, itthon és nem skypeon!
Elég a gyűlöletből, a megosztó és hazug politikából! Nem kell minket mindenkitől megvédeni. Vagy talán mégis. Azt azonban Orbán Viktornak hívják.
 
 
                                                                                                                                 AG
 

Orbán Brüsszelben
Avagy önkény–e az önkény?
 
 
Többen gondoljuk úgy, hogy a lex CEU és a civiltörvény megszavaztatása elterelés egy a magyarokat igen kellemetlenül érintő ügyről. Vagy ügyekről, mert a választások közeledtével kínos dolgok kerülhetnek napvilágra. Lehet, hogy a mi figyelmünket elvonja, de az Unió politikusai és polgárai felfigyeltek mindkét ügyre. A lex CEU uniós alapelvet sért, a szolgáltatások szabad mozgását korlátozza.
 
 
Az Unió tagjaként elfogadtuk az alapelveket, ezt önkényesen felrúgni nem lehet. Illetve igen, azzal, ha elhagyjuk az Uniót. Orbánt már többször felszólították, hogy döntse el már végre, akar az Unió tagja lenni vagy sem. Miközben mosolyogva fogadja az EU pénzét, a fidesz politikusai a háttérben gúnyolódnak. Az „Állítsuk meg Brüsszelt” sértő, és szégyen a magyarokra nézve.
 
 
Orbán szerint „többé már nem a szabadságról, hanem egész egyszerűen pénzügyi kérdésekről van szó…” Hogy ezt mikor álmodta meg? Az – gondolom – nem érdekli, hogy ezt bárki elhiszi-e. Az Unió politikusait becsapni nehezebb lesz, mint a magyarokat. Bár ők könnyebb helyzetben vannak, hiszen nekik nem kell Orbán és a fidesz nyomása alatt élniük.
 
 
Ha már a pénzügyi kérdéseknél tartunk, nézzünk egy-két közbeszerzést. Kíváncsiak lennénk:
 
 
-       Miért épül meg az eredetileg becsült 2 milliárd 756 millió forinttal szemben 3 milliárd 899 millió forintért a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) Irányító és Logisztikai Központja?
 
-       Ki építi meg a Magyar Zene Házát a Ligetbe? A közbeszerzési eljáráson a tervezett összegnél csak drágább ajánlatok érkeztek. Új közbeszerzés nem lesz, majd tárgyalásos eljárásban választják ki a kivitelezőt.
 
-       A Nemzeti Sportközpontok (MNSK) közbeszerzést írt ki fűnyírókra, traktorokra és egyéb gyepkezelő kerti gépekre. A közbeszerzésben a BMSK Zrt. (Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt.) segíti őket. Valamiért akadályozzák a közbeszerzési dokumentumok leérését. Miért nem a könnyítés a cél?
 
-       Melyek azok a technikai okok, amelyek miatt 6 helyett 8 milliárd forintért végzi el a Mészáros Lőrinc-közelinek tartott Magyar Építő Zrt. a Szépművészeti Múzeum rekonstrukcióját?
 
-       Miért kevés 20,8 milliárd a Pannon Park (a Vidámpark helyére szánt mesepark komplexum) megépítésére? Fővárosi Állatkert közbeszerzést írt ki a Pannon Park kulcsrakész kivitelezésére, mely eredménytelenül zárult. A projektre szánt 20,8 milliárd forintnál csak drágább ajánlatok érkeztek.
 
-       Miért kerül több mint 2 millióba „egy szék” a Puskás Ferenc Stadionban? A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Nonprofit Zrt. közleménye szerint a bruttó becsült érték 180,02 milliárd forint. A legkedvezőbb ajánlat ennél 5,8 százalékkal magasabb volt, így az új Puskás stadion ára 142,85 milliárd forint, az 5 százaléknyi tartalék 7,15 milliárd, az áfa összege pedig 40,5 milliárd.
 
 
Az Európai Néppárt egy hónapot ad Orbánnak, hogy módosíttassa a lex CEU-t. A kisebb változtatásokkal már senki nem lesz elégedett. Orbánnak lépnie kell, de merre? Kinek fog tetszeni ez a lépés, a magyaroknak és az uniónak vagy Orbán szövetségeseinek? Azt tisztán látjuk, kivéve a közszolgálati médián nevelkedőket, hogy a fidesz nem a magyarok érdekét szolgálja.
 
                                                                                                                                 AG  

 
Fórum a politikussal, aki ki mer menni az emberek közé

 
 
Molnár Gyula az MSZP elnöke tartott az eddig megszokott lakossági találkozók helyett utcafórumot Sétálóutcánkban. A rendhagyó kezdeményezés célja, hogy a magyar lakosság közvetlenül mondhassa el véleményét bármely őket érintő problémáról. Sokan vannak, akik szívesen kérdeznének a mindennapjaikat befolyásoló döntésekről, változásokról, de nyilvánosan nem teszik fel kérdéseiket, és nem nyilvánulnak meg közösségi oldalakon sem. Az utcafórum arra is lehetőséget kínál, hogy az országos médiából ismert politikusokkal találkozzanak, és megtapasztalják, hogy ők is ugyanolyan hús-vér emberek, mint bárki más.
 
 
Egy évvel vagyunk a választások előtt. A csendes négy fal közötti morgásból a sorozatos elégedetlenség nyomán tömeges tüntetések váltak. Magyarországon egyre rosszabbul mennek a dolgok. Gondoljunk csak a leromlott egészségügyre, a káoszra a közoktatásban, a felsőoktatás ellehetetlenítésére. Egyre több hallgató tanul külföldön, mert idehaza nem találnak maguknak megfelelő képzést, vagy egyszerűen nem tudják fizetni a tandíjakat. A szakemberhiány elképesztő méreteket ölt. Alig találni villanyszerelőt, bádogost, vízvezeték-szerelőt, ők is külföldön próbálnak boldogulni. Mindezek oka a pénz, mert a magyarországi keresetek nem elegendőek ahhoz, hogy eltartsák magukat vagy családjukat, taníttassák gyermekeiket vagy gondoskodjanak beteg hozzátartozóikról. Valami nagy baj van, ha már a munkának csúfolt közmunkáért is protekció kell. A pályázatokon elnyerhető pénzek kormány vagy fidesz közeli vállalkozásoknál landolnak. Miközben ők gazdagodnak, a magyar lakosság jó része szegényedik.
 
 
Azonban van más út. A Tegyünk igazságot! Fizessenek a gazdagok! program alternatívát kínál. A Sétálóutcában sokan kérdezték Molnár Gyulát. A kérdések egy része a jövőt firtatta. Hogyan tovább? Van kiút a kilátástalanságból? Aki eljött, választ kapott kérdéseire. Ősszel Botka Lászlót, Szeged polgármesterét, az MSZP miniszterelnök-jelöltjét várjuk Kalocsára. Érzésem szerint a kérdések sokasága őszre sem csökken. A kormány sem most, sem a jövőben nem fogja komolyan venni az elégedetlenkedőket. Sőt, úgy tesz, mintha nem is lennének. Pedig vannak, egyre bátrabbak és hangosabbak.
 
                                                                                                                     AG


Hol a határ?
Azaz, mit engedhet meg magának egy képviselő?
A képviselőség, a politikusi lét alázatot kíván. Az utóbbi időben azonban úgy látom, egy-két képviselő elvesztette realitásérzékét. Elfelejtette, hogy honnan jött és kiket képvisel, kik is juttatták abba a bizonyos képviselői székbe. Az egy, két vagy több ciklust megélt képviselők tudják, 4-5 évenként megmérettetünk. A ciklus végén ki kell majd állni a választók elé, és ők eldöntik, érdemesnek tartanak-e minket a további képviseletre.
A Selyemerdő park kapcsán gondolkodtam el azon, honnan veszi egy-két sportfan képviselő a bátorságot, hogy félrevezesse képviselőtársait, a „jobb, ha nem tudod az igazságot, különben nem fogod megszavazni” stílust alkalmazva. A lakosság életkörülményeit semmibe véve, az emberek megkérdezése nélkül olyan változtatásokat akarjon, amelyek kizárólag saját érdekeiket szolgálják. Ráadásul tudják, hogy ebből baj lesz.
A Sportbizottságot ezért olyan időpontra hívják össze, hogy azon egyes képviselők ne tudjanak részt venni. Hátha még eszükbe jut feltenni azokat a kérdéseket, hogy hol is épülne pontosan az a műfüves pálya, ill. hány fát is kellene kivágni emiatt, esetleg megkérdezte valaki az ott lakókat? Majd a képviselő-testület elé olyan - tervrajz nélküli - előterjesztést tárnak, mely elhallgatja az igazságot.
Így viszont nem kaptak felhatalmazást arra, hogy a kerítésen kívül építtessék meg a pályát, kisajátítva a Selyemerdő park nagy részét. Szóval, a tervek visszakerülnek a testület elé, most már nyíltan, summantás nélkül. Kérdéseinket azonban nem ússzák meg a simlisek, bár kétlem, hogy a lelepleződés után őszinték lesznek.
                                                                                                                     AG  

CEU – Innen is visszatáncolnak?

 
 
 
Nem ez lenne az első eset, és valószínűleg nem is az utolsó. Orbán bedob a nép közé egy elképzelést, jól összezavar mindenkit, majd - ha érdeke úgy kívánja - visszatáncol. Hányszor táncolt vissza? Internetadó, kötelező drogteszt, vasárnapi boltzár, olimpia, jogvédők, vörös csillag – most ennyi jut eszembe.
 
 
Írhatnám, hogy a fidesz, de itt Orbán dönt. Övé az utolsó szó. Minden lényeges és lényegtelen döntés mögött ő áll. A többi fidesz-kdnp-s politikus csak statiszta, önálló gondolat nélküli báb. A jobboldal összezár akkor is, ha rossz a döntés. Nincs mellébeszélés, nincs önálló képviselői vélemény. Rendnek kell lenni, és egyébként úgyis megmagyarázzák, hogy ez így jó.
 
 
Időnként az az érzésem, csak tesztelnek minket. Tudni akarják, hol van a tűréshatár. Orbán megmondta, hogy 2017 a lázadás éve lesz. Eddig úgy hittem, a fidesz akar lázadozni, mondjuk Európa ellen. Most nagyon úgy tűnik, hogy a döntéseikkel provokálnak minket. Kis lázadás még belefér, a nagy morgásokra visszatáncolnak. Mire jó ez?
 
 
Most a CEU került sorra. Mert Soros, mert külföldi és nem magyar, mert sikeres, mert nem irányítható. Újabb példája annak, hogy nem kell az okos ember. Pláne, ha gondolkodik, és nem lehet csak úgy mindenféle álhírrel átvágni. Nem szavazógép, ami nagy hiba! Nekik. Jó ez így?
 
 
Jó, mármint nekünk vagy nekik? Mindegy. Őket nem érdekli, hogy mit érzünk és hogy élünk. Egyébként meg szerintük minden jó, csak mi nem látjuk. Sem Önök, sem én.
 
                                                                                                                                 AG  

 
Kalocsa: 47.5 millió helyett 11.8 millió lett a környezetvédelmi bírság

 
 
Bizonyára emlékeznek Tisztelt Olvasók, hogy 2014 nyarán az akkor alvállalkozóként, a kistérségben szemétgyűjtés és szállítást végző Parkgondozó Kft. anyagi források hiányában 40 napig kommunális zöld és szelektív hulladékot gyűjtött össze, és ezt nem szállította le Vaskútra. Ennek következtében több mint 1800 tonna hulladék gyűlt össze az átrakó állomáson.
 
 
Az összegyűlt nagy mennyiségű hulladék sokaknak szemet szúrt, így nem csoda, hogy idővel a környezetvédelmi hatóság is felfigyelt erre a helyzetre. A szállítás elmaradásának következtében az FBH-NP Kft. mint a közszolgáltatás kötelezettje felbontotta az alvállalkozói szerződést. Átvette az átrakó üzemeltetését és megkezdte a hatalmas mennyiségű hulladék átszállítását a vaskúti lerakóba.
 
 
2014. év végén indult el a környezetvédelmi hatósági eljárás, amelynek következtében 2015 nyarán 47.5 millió Ft környezetvédelmi bírságot szabtak ki a Parkgondozó Kft-re. A cég megfellebbezte a döntést, de – a szokottaktól eltérően – a másodfokon eljáró hatóság jóváhagyta az első fokú határozatot, azaz maradt a 47.5 millió Ft bírság.
 
 
A társaság ekkor bírósághoz fordult, elismerve, hogy 2014 nyarán az akkori ügyvezetés vétett a környezetvédelmi szabályok ellen, de túlzónak ítélték a bírság mértékét. A bírósági eljárás során a cég jelenlegi vezetése kifejtette azon álláspontját, hogy a környezetvédelmi szabályok akkori megsértése nem okozott jelentős károkat, mivel a felgyülemlett hulladék első sorban a megfelelően kialakított térbetonon került elhelyezésre, és így környezetszennyezés nem következett be.
 
 
Jelezték továbbá, hogy a 47.5 milliós bírság a cég teljes árbevételének több mint 20%-t teszi ki, tehát kezelhetetlen a társaság számára. A bíróság méltányolta az ügyvezetés érveit, és ítéletében új eljárásra kötelezte a hatóságot. Felhívta figyelmüket a méltányosság gyakorlására, és a büntetés reális mértékűre csökkentésére.
 
 
A bírósági ítéletet a hatóság nem fellebbezte meg, 2016. december végén új határozatot hozott, amelyben figyelembe vette az ítéletben foglaltakat. Ennek megfelelően a törvényi minimum szerinti 25%-ra mérsékelte a kiszabott környezetvédelmi bírságot, 11.875 e Ft mértékben.
 
 
A jogi eljárásban az a megdöbbentő, hogy ha magántulajdonú társaság követte volna el ezt a cselekményt, akkor „csak” egy írásbeli figyelmeztetést kapott volna a hatóságtól. Mivel 100%-ban önkormányzati cég volt érintett a szabálytalanságban, ezért még a hosszadalmas jogi procedúra után is közel 12 millió Ft-ban állapították meg a bírságot. Sovány vigasz, hogy a törvény erejénél fogva ennek 30%-t a hatóság visszafizeti az önkormányzatnak.

 
                                                                                                                                 AG   

 

ORBÁN SZEGEDEN

A Modern Városok Program 2015. márciusában indult, 19 városba látogatott el eddig a kormányfő, a 20. pedig Szeged, az 50 – 70 milliárd forint költségvetési támogatásra kapott ígérettel. Mily véletlen vagy a sors kiszámíthatatlansága, hogy pont akkor tervezi kormányfőnk szegedi látogatását, amikor kiderül, hogy Botka László az MSZP miniszterelnök-jelöltje a legközelebbi parlamenti választásokon!


Bármikor lesz is az a bizonyos választás. Elnézve a települések villanyoszlopait és óriásplakát helyeit, vagy a napokban postaládáinkba eljuttatott Tájékoztató kiadványt, én már semmin sem csodálkoznék. Kíváncsian várom, mit dönt a miniszterelnök a választások időpontjával kapcsolatban. Túl korainak tűnik számomra a nagy lelkesedés, a bizonyítási kényszer, az állandósult önreklámok.
 
 
Biztosan olvastak már Önök is egy-néhány véleményt arról, miért most esett meg ez a látogatást. Szerintem a miniszterelnök fel akarta mérni, kivel is áll majd szemben a választásokon, na meg a kampányban. Miért gondolom ezt? OV szerint Botka László komoly polgármester. Ilyet azért nem mondanak akárkiről, pláne nem miniszterelnökként.
 
 
Botka Lászlót és városát mindenesetre felértékeli a kormányfői látogatás. Kihagyhatatlan és megkerülhetetlen polgármester, aki Szegednek milliárdokat szerzett. Pontosabban csak ígéreteket, de azt legalább konkrétumokkal és forrásmegjelöléssel. Két éve még arra tippeltem volna, hogy Szeged és Salgótarján az utolsó városok lesznek, ahová a kormányfő ellátogat.
 
 
Szeged azonban megelőzte Hódmezővásárhelyt és Győrt is, ami meglepő. Botka polgármestersége idején az élhető és szerethető város sokat fejlődött. Az elhangzott ígéretek pedig tovább növelik a város presztízsét. A Modern Városok Program tényleges megvalósítását nézve a mai napig nem sok eredményt lehet felmutatni. Lehet, hogy Szeged eléri azt, ami más városoknak nem sikerült?
 
                                                                                                                                 
 
                                                                                                                                 AG   


 
Küszöbön a közétkeztetés államosítása oda a befektetett milliók
Avagy tudhattak-e a kalocsai fideszesek anyapártjuk szándékáról?

A felröppent hírek ellenére mégis államosítják a közétkeztetést. Hogy mikortól? Tavasszal, ősztől? A kérdés nyitott, de ez nekünk, kalocsaiaknak mindegy. A képviselő-testület – tiltakozásom ellenére – létrehozta a Kalocsai Közétkeztetési Intézményt, teljesen fölöslegesen. Ráköltöttünk egy csomó pénzt, közel 10 milliót az új üstökre és a gépjárműre, az új intézményvezető illetményére. Volt más lehetőségünk is, de a testület másképp döntött. Miért baj az intézmény létrehozása? Mármint a ráköltött millióktól eltekintve, amit akár járdák felújítására, kerékpárutak gyomtalanítására vagy egyéb feladatokra is fordíthattunk volna?
 
Gondoljanak iskoláink államosítására! A Klik átvette az iskolák működtetését és mellé át kellett adnunk az épületeket. A saját vagyonunkat! Most igazán mellékes, hogy a tulajdonjog megmaradt, mert semmi beleszólása városunknak, kik és hogyan működtetik, ill. tartják karban iskoláinkat és sportcsarnokainkat. A Közétkeztetési Intézményt is „elveszi” az állam. Ezért aztán érdemes volt létrehozni! Mi lesz a Kertvárosi konyhával? Majd azt is át kell adnunk? Az utolsó kiskanálig mindent, mert a testület a közétkeztetési intézmény részévé tette a konyhát? Ajándék az államnak Kalocsától? Ahelyett, hogy bérleti díjat fizetne, ha használni akarja?

Na, de kinek az ötlete volt ez az új intézmény? Butaságból vette rá képviselő társaimat, hogy intézményesítsünk vagy egyéni önzés végeredményeként döntött úgy, hogy „átveri” testületünkön ötletét? Ki tárgyaltatott már úgy a Menza dolgozóival, hogy még testületi döntés sem volt az intézmény létrehozására? Ki engedi meg magának azt a jogot, hogy minden előírást és szabályt felrúgjon, mert neki „szabad”? Mielőtt elkezdenének tippelni, kinek a nevéhez fűződik a Menzából közétkeztetési intézményt csinálunk sztori, hadd áruljam el, nem a polgármesterünk az. Nem az ő ötlete.
 
A fidesz pálfordulása írásomban utaltam arra, hogy érthetetlen számomra, miért hagyták a fideszes képviselők, hogy a saját maguk által létrehozott kft. helyett intézményesítsenek. Egyhangúan megszavazták az új intézményt, pedig ők voltak azok, akik azért szüntették meg a gondnokságot, hogy kft-éket hozzanak létre. Hát most nagyon úgy néz ki, hogy a teljes közétkeztetés a konyhával együtt megy a levesbe. Tévedtem, amikor azt írtam, hogy szembe mennek saját pártjuk országos szintű elvárásaival. Most már értem, miért nem tiltakoztak. A fideszé lesz minden.

És mi hagyjuk. Szó nélkül.


                                                                                                                                 AG


Kalocsai művészeti kiállítás Németországban

Kirchheim unter Teck városa művészeti kiállítás rendezésére kérte fel a Kalocsai Kortárs Művészeti Klub egyes művészeit. A 2015. évi jubileumi találkozón beszélgettünk arról, hogy testvérvárosunk lehetőséget kínál a kalocsai alkotóknak, hogy festményeiket, szobraikat és fotóikat bemutathassák Kirchheim unter Teck és a környék lakóinak. Művészeink csaknem 25 éve várnak erre a lehetőségre.
A Kornhausban rendezendő kiállítás április 2-23-ig látogatható. A 200 m²-es kiállítótér 3 héten át kizárólag kalocsai alkotások bemutatásának ad teret. A felkérés igen megtisztelő nemcsak a kalocsai művészek, hanem városunk számára is, hiszen a Kornhausban akár éveket is várnak a művészek, hogy kiállítás keretében bemutatkozhassanak. A művészeti vezetők és kapcsolattartók ismerik városunkat, legutóbb a Kalocsán tartott 25. éves jubileumi ünnepségen találkoztak művészeinkkel.
A kiállítandó alkotásokat a Kortárs Művészeti Klub művészei választják ki, melyet március 17-ei hétvégén szállítunk Kirchheimba. Az ünnepélyes megnyitóra szeretettel várják művészeinket, a kiállítókat és minden kedves érdeklődőt. Az 1000 km-es távolság és a szállásárak azonban nem teszik lehetővé, hogy minden kalocsai alkotó részt vehessen a megnyitón, így néhány művész képviseli városunkat.
AG   


 

Mi a baj a civilekkel?
 
 
Az igazi civil szervezetek nem függnek a mindenkori hatalomtól, nem befolyásolhatók és nem zsarolhatók. Nem lehet számukra előre megírni, mit is gondoljanak egyes országunkat érintő eseményről, netán politikusról. Pénzeik egy részét külföldről kapják, és e támogatás igazán szúrja a mai kormányzópárt szemét. Na, nem azért, mert ezeket az összegeket is ők szeretnék megszerezni. (Bár lehet, hogy e felvetésben tévedek.)
 
 
A befolyásolhatóság lesz az ok. Ha valamely civil szervezet elegendő pénzt kap független támogatóktól, nem szorul az állam segítségére. Legalábbis nem úgy, ahogy ezt kormányunk szeretné. Mégis mit szeretne kormányunk? Mit szeretne az a hatalom, amely lassan, de biztosan felszámolja a nyilvánosságot, eltörli a sajtószabadságot, korlátozza a vélemény szabad kinyilvánítását?
 
 
A fidesz-hadjárat három szervezet ellen indult. A Transparency International (TI) a korrupciót firtatja. Szerintük a mai Magyarországon a korrupció rendszerszintűvé vált, példaként a letelepedési kötvényeket és a jegybanki alapítványokat említik.  Sorra nyerték a közérdekű adatigénylési pereket. Kimondták azt is, hogy a kormányzat a saját politikájához hű gazdasági szereplőket hozza helyzetbe.  Hát persze, hogy baja van velük a kormánynak.
 
 
Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) jogvédő szervezet. Részrehajlás nélkül fellépnek minden jogellenes cselekedettel szemben. Jelenlegi döntéshozóinknak korántsem tetszik, hogy a hatalom túlkapásaival szemben mindenkit védenek. A rendszer ellenségei lettek. Az ingyenes jogi tanácsadás és képviselet miatt? A jogot végzettek nemcsak olvassák, hanem értelmezni is tudják a jogszabályokat. Ennyi elég ahhoz, hogy üldözöttek legyenek?
 
 
A Magyar Helsinki Bizottság úgy igazából a menekültkérdéssel léphetett bele kormányunkba. Másra nem gondolhatok, hiszen a szervezet politikai hovatartozás nélkül védelmezi az emberi méltóságot bárkivel és bármely hatalommal szemben. Azonban nyilvánosságra hozták, hogy a menekülők szempontjából hazánk nem számít biztonságos országnak. Szégyen. Kormányzópártunk eddigi politikájával elérte, hogy Magyarország megítélése egyre negatívabb.
 
 
Demokrácia, jogállamiság, szabadság, szabad vélemény. Amíg a magyarok kétharmada a mindennapi betevőért, a puszta létéért küzd, addig ezek csak szép szavak. Sokan tartják fontosnak, hogy Magyarország ismét demokratikus jogállammá váljon, de a hétköznapok létkérdései elnyomnak minden más gondolatot.
 
 
                                                                                                                                 AG  

 
 
Öveges program: 47.200.250.- Ft
ennyit fizet vissza Kalocsa

A híradásokban már 2 éve mindenki hallhatja az Öveges programmal kapcsolatos visszásságokat. Az EU erre hivatott szakmai szervezete lefolytatta vizsgálatait, és több pontban is szabálytalannak találta a projekt megvalósítását, lebonyolítását. Ezért, - miután az EU a magyar állammal számol el - nem fizette ki a teljes támogatási összeget. Csökkentette, ill. nem ismerte el azokat a tételeket, amelyek esetében szabálytalanságokat állapított meg. A kormányzat a problémát egyszerűen oldotta meg. A ki nem fizetett tételeket szétosztotta a kedvezményezett (és szabálytalanságon ért) önkormányzatok között. Tette ezt annak ellenére, hogy a projektekben érintett cégek, mint egy „felső sugallatra” jutottak szerephez az egyes településeken.


 

Meddig tűrjük még?

A magyarok tűréshatára magasabb mint a lengyeleké?

 
 
Mi, magyarok, meddig tűrjük még? A lengyelekre gondolok, akik a sajtószabadság súlyosan korlátozó döntése ellen tüntetnek már 4 napja. -10 fokban is ott állnak, kitartóan, és a szabad sajtóért tüntetnek. Pedig nem is arról van szó, hogy napilapok a kormánypártiak kezébe kerültek, és lecserélték a főszerkesztőket. Még csak arról sem, hogy nincs már igazi baloldali TV, és aki nem az álhírekre kíváncsi, annak Simicska TV-jére kell kapcsolni.
 
 
Lengyelországban megszavazták a szejm új házszabályát, amely korlátozza a sajtó tevékenységét. Csak kijelölt helyen lehet a képviselőket kérdezni és csak kijelölt stáb készíthet videó felvételeket. Az 5 kiválasztott televízió és néhány újságíró tudósíthat az ülésteremből, azaz a kormánypárti médiák privilegizált helyzetbe kerülnek. A többieket elkülönítik egy zárt médiaközpontba, így még a folyosón sem tudják megszólítani a képviselőket.
 
 
Ismerős, ugye? Láttunk mi már ilyet Magyarországon is. A mi parlamentünkből már régen kitiltottak egyes újságírókat, gondoljunk csak a 444 tudósítóira vagy Gréczy Zsolt szóvivőre. Nálunk nem szeretik a képviselők, ha váratlan kérdésekkel zaklatják őket a folyosókon, és azt sem szeretik, ha nem kormánypártiak nyilatkoznak a parlamentből. Hátha mondanak valamit, ami nem összeegyeztethető az aktuális magyar állásponttal.
 
 
2014. októberében több tízezren tiltakoztak az internetadó bevezetése ellen, és Orbán akkor meghátrált. És azóta? Szinte kívülállóként nézzük a demokrácia folyamatos leépítését, a sajtószabadság eltörlését, a magát nemzetinek nevező párt és holdudvarának mérhetetlen gazdagodását. Kamu- és álhírek borítanak el bennünket, tudatunk átformálása zajlik. A kormánypárti akarat törvénybe iktatása jelenti jövőnket. Látjuk, átéljük és hallgatunk.
 
 
„Orbán szerint 2017 a „lázadás éve” lesz. Lehet, hogy nem úgy, ahogy ő szeretné.” - írta vasárnapi nyílt levél sorozatában Ujhelyi István az MSZP alelnöke, Európai Parlamenti képviselő. A demokrácia folyamatos megsértése politikai válsághoz vezet. Nemcsak Lengyelországban, hanem a világon bárhol. Így nálunk is, csak mi még tűrjük. Békés nép vagyunk. Nem hiányzik, és nem is nagyon tetszik ez a „lázadás éve”. Már ha van más választásunk.
 
 
Néhány nap és Karácsony. Hadd kívánjak mindenkinek Matolcsy után szabadon: Boldog Ádventet!
 
 
                                                                                                                                 AG  


 

Pálfordulás a kalocsai FIDESZ-ben

 
 
Nézzük, mit is és hogyan szavazott a FIDESZ abban a bizonyos intézmény csinálunk a Menza Kft-nkből kérdésben. Hosszú évekig intézményi formában történt az étkeztetés mind a gyerekek, mind a felnőttek részére. Aztán valami FIDESZ sugallatra kft-t hoztak létre, felrúgva minden addigi formát, és Bajáról hoztak hozzá ügyvezetőt, aki elég érdekes körülmények között távozott addigi munkahelyéről.
 
 
Az, hogy csak néhányan álltunk ki a Menza kft mellet, megdöbbentett. Na, nem az, hogy egyes képviselők és az osztályvezető intézmény akartak, hiszen ez már „régi álmuk”. De hogy a FIDESZ egyhangúan azt szavazza, hogy intézményt akar, és ezzel szembe megy saját pártja országos szintű elvárásainak, az számomra felfoghatatlan.
 
 
Az elmúlt ciklusban még Török polgármester úr idejében (2012-ben), a FIDESZ helyi képviselői elhitették Kalocsa lakosaival, már akiknek számított a véleményük, hogy az intézményi rendszer rossz és elavult konstrukció. A jövő a kft, a kiszervezés. Azt hangoztatták, ez az olcsóbb megoldás, és mindent átszerveztek. Létrehoztak 6 kft-ét, úgymint marketing, security, városfejlesztés, menza, parkgondozó, vagyonhasznosító.
 
 
Bár egyes rossznyelvek szerint csak a hiányokat akarták eltüntetni a városi büdzséből, ebbe most nem mennék bele. Sokkal beszédesebb az a tény, hogy amikor e ciklusban 3 kft-ét végelszámolásra ítélt a testület, óriási felháborodással kiáltoztak. Foggal-körömmel védték a kft-éiket, és most a menzát beáldozták. Biztos van magyarázat annak, akit érdekel.
 
 
Engem speciel az foglalkoztat, miért e megalkuvás? Országos szinten kft-mánia uralkodik. A „kft-be kiszervezni a feladatokat” nem helyi ötlet. A kalocsai FIDESZ -KDNP-s képviselők nem gondolták át, milyen lépésre szánják magukat. Vagy mégis? Tudatosan mentek szembe saját szavazóikkal? Azokkal, akik elhitték nekik, hogy kellenek a kft-k?
 
 
Biztos megérte nekik ez a pálfordulás, ha bevállalnak egy magyarázkodást, mármint a sajátjaiknak. Szemlesütve, fogat összeszorítva szavaztak. Gondolhatnám, hogy szégyellték magukat. De nem a testületin kell szégyenkezni, hanem amikor oda kell állni azok elé, akik hittek bennük, akikkel elhitették, hogy őket képviselik.
 
 
Mert eljön az az idő, amikor színt kell vallani. Előbb vagy utóbb, de eljön!
 
 
                                                                                                                                 AG  
 

Kettészakadt a közétkeztetés Kalocsán

 
 
Képviselő-testületi döntést követően a Menza Kft két részre szakad. 2017. január 1-től a Kalocsai Közétkeztetési Intézmény veszi át a gyermek- és a diákétkeztetést, valamint megmarad a Menza Kft is, csökkentett feladatkörrel. Évekkel ezelőtt a közétkeztetés intézményi formában történt, majd 2012-ben FIDESZ sugallatra létrehozták a Menza Kft-t, és most lesz egy intézményünk és lesz egy kft-nk is.
 
 
Nem szeretnék most azzal foglalkozni, miért és hogyan jött létre a Menza Kft. Van róla véleményem, nem túl szép, de túl vagyunk rajta. A legérdekesebb, ahogy pénzügyi szakemberek totál eltérő véleményeket fogalmaznak meg, ha arra kérem őket, magyarázzák már el nekem: most akkor intézmény vagy kft? Mely formát és miért válasszuk?
 
 
A Menza téma már vagy két éve aktuális. Az egyik oldal azt mondogatja: intézményt! Intézményt! Szorosabb felügyeletet, határozottabb tervezést, állandó ellenőrzést. A másik halkan súgja: ha már Kft, maradjon az. Ne bolygassuk! Önálló döntési jog, Áfa-visszaigénylés, biztonságosabb tulajdonviszonyok. Ha az állam vagy valaki nem talál ki nekünk valami jó kis dolgot, akkor nem kellene „menzázni”.
 
 
De kitalált! Külön kell választani a gyermek- és diákétkeztetést a felnőttekétől. Legalábbis ez a lényege a január 1-től életbe lépő új költségvetési törvénynek. Háromféle variáció közül választhattunk, és őszintén bevallom, fogalmam sincs, miért azt a verziót szavazta meg a testület, hogy lesz egy intézmény és mellette megmarad a kft is.
 
 
Hát nézzük a háromféle lehetőséget:
 
1. Marad a kft, a gyermekeknek és a diákoknak a kertvárosi konyhán elkülönítve főznek, a kft továbbra is kaphat önkormányzati támogatást közszolgáltatási szerződés keretében. Minden dolgozó marad a kft-nél, változatlan formában.
 
 
2. Az intézmény főz a gyerekeknek és a diákoknak a kertvárosi konyhán, önkormányzati támogatást kap a kötelező feladat ellátására, kinevezünk egy új intézményvezetőt, akinek nincs igazi döntési joga a pénzügyek terén. Plusz marad a Menza Kft is a felnőtt-étkeztetésre, a vállalkozási tevékenységre, és amíg még érvényes a kórházzal kötött szerződése, főz a kórházra is. Önkormányzati támogatást nem kap, úgy él meg, ahogy tud. Dolgozók fele közalkalmazott lesz, a másik fele marad a kft-nél.
 
 
3. Közbeszerzés. Meghirdetjük az étkeztetést, és amely cég a legkedvezőbb ajánlatot adja, az főz/főzet mindenkinek. Valószínűleg a Menza Kft-nkkel, mert ugye nehéz elképzelni, hogy egy nagy cég majd ide telepít egy egész konyhát 50 fővel.
 
 
A képviselő-testület a 2. variációt választotta. Számomra nem az a legmegdöbbentőbb, hogy intézményesítünk. Hanem, hogy azok a FIDESZ-képviselők, akik 2012-ben teljes egyetértésben hozták létre a kft-t, most egyhangúan az intézményesítés mellett foglaltak állást! El tudják képzelni, mind a 4 FIDESZ-KDNP képviselő szembe ment akkori önmagával, és még meg is magyarázták, hú de jó, hogy intézményünk lesz!
 
 
Önök szerint mit szólnak a hithű FIDESZ-szavazók, hogy képviselőik hátat fordítottak annak a kft-nek, amelyet ők hoztak létre, és amelyről fenn hangon hirdették, hogy ez a jövő?
 
AG   
 

Közintézményeink használatba adása
 
Avagy a FIDESZ kormány teljesen rátelepszik a közoktatásra

 
 
Kalocsai képviselő-testületi ülésünkön közintézményeink használatba adásáról szavaztunk. Tudjuk, hogy törvényi kötelezettség önkormányzatunk által működtetett köznevelési intézményeink köznevelési feladatainak ellátását szolgáló vagyon Bajai Tankerületi Központ részére történő ingyenes átadása.
 
De az, ami ma a magyar iskolákban van, gyermekeink jövőjét teszi tönkre. Túlterhelt tanárok, túlterhelt gyerekek, dilettáns tankönyvek, amik sokszor nem is érkeznek meg időben, krónikus eszközhiány, központosított bürokrácia, értelmetlen szabályok - ezek jellemzik ma egy magyar iskola hétköznapjait.
 
Tudjuk, hogy ez alól Kalocsa iskolái sem kivételek. Itt is ugyanazok a problémák, mint országszerte. A KLIK tétlensége és nemtörődömsége elveszi, ellehetetleníti gyermekeink jövőjét! Mára már egyértelművé vált, hogy a KLIK-et meg kell szüntetni.

A közoktatás feltételei nem változnak, az iskolák tovább süppednek az igénytelenségbe. Ezt egyetlen kalocsai szülő sem kívánhatja a gyermekének, és ezt egyetlen választott képviselő sem hagyhatja szó nélkül.
 
Mára bebizonyosodott, hogy a jelenlegi döntéshozók nem képesek a közoktatás feltételein, és a közoktatás mai rendszerén változtatni. Egyértelmű, hogy vissza kell adni az önkormányzatoknak az iskolafenntartó jogokat, és biztosítani a működtetésükhöz szükséges anyagi forrásokat is.
 
Azt gondoltuk, hogy az a képviselő, akinek fontos a kalocsai gyerekek jövője, az az ingyenes használatba adás határozati javaslatát nem szavazza meg. Ennek az ellenkezője ugyanis a kalocsai tanárok, szülők és gyerekek elárulása.
 
Köznevelési intézményeink állami működésbe vételét, így a vagyon, a jogok és a kötelezettségek átadását nem támogatjuk. Mi, baloldali képviselők (Lakatos János, Kati László, Angeli Gabriella) nem szavaztuk meg köznevelési intézményeink ingyenes átadását.

Mindeközben a legutóbbi PISA (Programme for International Student Assessment) felmérés az mutatta, hogy soha nem látott mélyponton van a magyar diákok tudása. A kormányunkat azonban ez nem zavarja. Lázár János a pedagógusokat, illetve a tanulókat hibáztatja a rossz eredményért. (Még jó hogy nem az iskolapadokat vagy a székeket.)
 
 
AG.
 

Gyermekétkeztetésre szánt keretösszeg

 
 
Megütötte a fülemet egy hír, majd rákerestem a neten. Bangóné Borbély Ildikó országgyűlési képviselő szerint a megemelt gyermekétkeztetésre szánt keretösszeg fel nem használt részét visszaveszik, és másra költik, pl. szétosztják fideszes önkormányzatok között.
 
                
 
A gyermekétkeztetési keretösszegre az önkormányzatok pályáznak. Az EMMI aggályosnak tartja, hogy ha az önkormányzatok elmulasztották az igénylést, a rászoruló gyerekek kimaradtak az ingyenes étkezésből. Így mostantól az önkormányzatok csak közvetítők lennének, hiszen a családok igényelhetik az ellátást.
 
 
Érdekes elgondolásnak tartom, hogy köztisztviselők, akiknek évek óta ez volt a feladata, elfelejtenének pontosan utána járni, kik a hátrányos és a halmozottan hátrányos gyerekek, miközben a családoknak eszébe fog jutni, hogy beadják az igényléseket. Ráadásul eddig is a családok adták be az igénylő lapokat. Némi segítséggel ugyan, ami véleményem szerint a jövőben is így lesz.
 
 
Megkerestem illetékeseinket, és rákérdeztem, hogy állunk a gyermekétkeztetésre szánt keretösszeggel. Önkormányzatunk külön felmérés alapján, negyedéves korrekcióval kapja a gyermekétkeztetésre szánt összegeket. Pl. a tanítási napokra és az iskolai szünetek napjaira járó pénzeket egyben utalják önkormányzatunk számlájára. A fel nem használt összeget pedig vissza kell fizetni.
 
 
Mint mindenhol az országban, nálunk is rendelkezésre áll egy lista, amelyen nyilvántartják a HH és HHH gyermekeket. E hátrányos helyzetű gyerekek szüleinek minden szünet előtt kb. 1 hónappal kiküldik az igénylő lapokat, amelyen igényelhetik az ingyenes étkezést, és amelyeket kitöltve vissza kell juttatniuk.
 
 
Elfelejtésről szó sem lehet, hiszen az illetékes köztisztviselő lelkiismeretesen kiküldi az igénylőket. A családsegítő munkatársai pedig – ismerve a hátrányos helyzetű gyermekek családjait - felkeresik a szülőket, segítenek az igénylő lapok kitöltésében és azok visszajuttatásában, sőt ők tartják számon a határidőket is.
 
 
Az idei őszi szünetben 70-75 gyermek vette igénybe az ingyenes étkezést a Kunszt utcai ebédlőben. Menza Kft-nk minden ingyenesen étkező gyerek után az önkormányzat felé számlázza a nyersanyagköltséget + Áfa-t. A nyári szünetben az ingyenesen étkezők száma körülbelül a duplája volt. Júliusban kevesebb, a tanév közeledtével egyre emelkedő számú gyermek igényelte az ingyenes étkezést.
 
 
Visszatérve a szétosztásra, elő szokott fordulni, hogy év végén a pénzmaradványokat igény szerint szétosztják. Szurkolok képviselőinknek, hogy határozati javaslatukat a többség is elfogadja. Maximálisan egyet értek azzal, hogy a gyermekétkeztetésre szánt pénzeket a gyermekekre költsék. A legjobb az lenne, ha ez a pénz az önkormányzatoknál maradna, és városunk gyermekei kaphatnák.
 
 
                                                                                                                                AG
 
 
Gránit szilárd alaptörvény 7. módosítási kísérlete

 
Nem lett meg a kétharmad. Az érvénytelen népszavazás utáni újabb csorba. Tudták, csak nem sejtették! Molinók, tiltakozások és a függetlenek nem szavazata. Ennyi OV bukásának mérlege. Egy dolgot nem értek. Miért vitte a tisztelt ház elé a módosítási igényét, ha tudta, hogy nem lesz elég szavazata?
 
A döntések nem ott és akkor, az üléseken dőlnek el. Rég rossz, ha egy képviselő az adott pillanatban dönt és nyom valamilyen gombot. Nem hitte el, hogy ez egyszer nem győzhet? A népszavazási kudarc után pedig sejtheti, hogy vége. A diktatórikus hatalmat egy darabig tűrjük, majd lázadunk, végül robbantunk.
 
Emlékeznek még a módosításokra? Az első néhány fel sem tűnt, de a hatodik már igen, a hetedik pedig robbant. Íme:
 
Első módosítás a köztársasági elnök javadalmazásáról szóló törvényt kiterjesztette a volt köztársasági elnökre is, és az Alaptörvény átmenetei rendelkezéseit az Alaptörvénybe emelte.
 
Második módosítás emelte volna be a választási regisztrációt az Alaptörvénybe. Az Alkotmánybíróság e rendelkezéseket hatályba lépésükkel együtt megsemmisítette.
 
Harmadik módosítás sarkalatossá tette a földtörvényt.
 
Negyedik módosítás 22 cikkes módosítás, mely véleményünk szerint csorbítja a demokráciát. Többek között a közszolgálati médiára korlátozza a politikai hirdetéseket, az OBH elnöke egyik bíróságról a másikra irányíthat át ügyeket
 
Ötödik módosítás az Alaptörvény több, nemzetközi szervezetek által kifogásolt pontját módosította.
 
Hatodik módosítás az Országgyűlés kiegészítette a különleges jogrendre vonatkozó szabályozást a terrorveszélyhelyzet kategóriájával.
 
És a hetedik elbukott.

AG.  
 

Miért nem szavaztam meg az építményadó mértékének emelését?

Önkormányzatunk stabilitási rendelete szerint évi plusz 65 millió Ft-tal lenne realizálható költségvetésünk. Erre lehetőség új adónem bevezetésével, vagy meglévő adónem emelésével, esetleg bizonyos mentességek csökkentésével mutatkozik. Júniusban a rendelet megszavazása előtt többen jeleztük, hogy súlyos következményei lehetnek e döntésnek. Elhamarkodott, nem kellően átgondolt döntést hozott a testület. Nem a stabilitással van gond.

A stabilitás fontos. Természetes, hogy egy önkormányzat arra törekszik, hogy ne legyen kiszolgáltatott. De hogy milyen áron éri el a stabilitást, az kényes kérdés. Új adónem bevezetésekor jogosan várná el a leendő adózó, hogy tudja, mire költik el adóforintjait. A mentességek csökkentése roppant bonyolult. Mikor, kitől és miért épp tőlük vonnák el a kedvezményeket? Aki mentességre jogosult, már eleve kiszolgáltatott helyzetben van.

Marad a vállalkozó, aki kiszámíthatóan adózik, határidőre fizet, és nem utolsó sorban számon kérhető rajta a késedelmes vagy esetleges nem teljesítés. Úgy gondolom, hogy a vállalkozók, ha nem is mosolyogva, de fizetnének magasabb összegű adót, ha tudnák, miért kell többet fizetniük. Az rendben van, hogy stabilizáljuk a város pénzügyi helyzetét, de szerintem másra kellene hangsúlyt fektetni.

Az építményadó mértékének emelése kapcsán néhány számomra fontos kérdést tisztázni kívántam. Elkezdtünk-e már magunkon spórolni? Hoztunk-e már olyan döntéseket, amelyekkel csökkentettük a kiadásokat? Vannak-e konkrétumok, amelyekkel igazolni tudjuk, hogy mi – képviselők - már megtettük, amit lehet?

Nem kaptam megnyugtató válaszokat kérdéseimre, így az építményadó emelését nem szavaztam meg.

AG  

 
Tarr Kft. Miért kellet árat emelni?

 
 
A legutóbbi képviselő-testületi ülésen képviselőtársam azt fejtegette, hogy a Tarr Kft. levelet küldött előfizetőinek, amelyben a cég üzleti érdekeire hivatkozva vagy 50 pontban módosította az Általános Szerződési Feltételeket, mely előfizetői díjemeléssel jár.
 
 
Én is Tarr előfizető vagyok, én is megkaptam a Kft levelét, de az átolvasás után nekem nem tűnt fel, hogy díjat emelnének. Utána jártam a dolognak, hogy kiderítsem, mi is történt valójában. Megkerestem a cég marketing osztályát, és feltettem néhány kérdést, többek között a díjemelésre vonatkozóan.
 
 
Kiderült, hogy 2 különböző levelet küldött a Tarr Kft. ügyfeleinek. Az egyik az ÁSZF módosításról szól, ezt kaptam meg én és még jó néhány előfizető. E szerint a változtatások egy részét a vonatkozó jogszabályok miatt kénytelenek elvégezni, másrészt a változások a TARR Kft. üzlet folyamatainak egyértelműsítése, újra szabályozása miatt kerültek be.  
 
 
A másik levelet a Mini kábeltévé csomag előfizetőinek címezték, azoknak, akik eddig havi 710.- Ft-ot fizettek. A mini csomag műsor összetételében bekövetkezett változás, és az RTL Klub és a TV2 részére történő díjfizetés megjelenése együttesen már olyan hatást eredményezett, hogy szükségessé vált a 710.- Ft-os ár emelése.
 
 
Az előzményekhez tartozik, hogy a KalocsaKOM megvásárlásakor azt vállalta a cég, hogy a vásárlástól számított egy évig a csomagok ára nem változik, így a Mini csomag havi 710.- Ft marad. A pályázati kötelem elmúltával ezt az árat a Tarr Kft. valóban megemelte.
 
 
A cég mind az ÁSZF változtatás, mind a szerződés módosítása előtt - a jogszabályoknak megfelelően, és az ÁSZF-ben meghatározott módon - előzetesen értesítette az előfizetőket, valamit tájékoztatta őket az őket megillető jogokról. Bár az áremelést az előfizetői szerződés egyoldalú módosítása révén hajtotta végre.
 
 
Ennek következtében volt, aki lemondta további előfizetését, a többség azonban megértette, hogy a 710.- Ft-os ár a jövőben nem tartható. Ők vagy 1 éves határozott idejű szerződést köthettek, így havi díjuk 1.290.- Ft-ra módosult, vagy választhattak más lehetőséget is a Tarr Kft. kínálatából.
 
                                                                                                                                 AG  
 
KalocsaKOM

 
Arról nem szeretnék véleményt nyilvánítani, ki – kinek dobálja azt a bizonyos labdát. Nem is az a lényeg, ki – kitől kérjen bocsánatot, és miért kellene a város jelenlegi és volt első embereinek elnézést kérni. A KalocsaKOM ügy ennél sokkal bonyolultabb, és azt hiszem, nincs még itt az idő, hogy boncolgassuk, ki mit tett, ill. nem tett.
 
 
Én elhiszem polgármester úrnak, hogy ismeretlen tettes ellen tett feljelentést, és hogy nem vádolta meg az akkori ügyvezetőt. A tanúkihallgatások során bármikor dönthet úgy a nyomozóhatóság, hogy a tanúból gyanúsított lesz. A gyanúsítás még nem jelent egyértelmű bűnösséget. Ez be is igazolódott az egykori ügyvezető úr „felmentésével”.
 
 
Ami viszont tény, és nem mehetünk el mellette szó nélkül, az az, hogy egyes jelenlegi és volt „prominens” személyek a KalocsaKOM-nál kedvezményes szolgáltatást vettek igénybe. Olyan kedvezményeket fogadtak el, mely során fele annyit fizettek a kábeltv és az internet szolgáltatásokért, mint a kalocsai lakosok. .
 
 
17 kedvezményezett valamilyen módon kapcsolódik az előző városvezetéshez. Közülük egyesek bármikor elfogadhatnak olyan előnyös ajánlatokat, mely során kevesebbet fizetnek adott szolgáltatásért. Jogilag ez rendben van. Hogy erkölcsileg is elfogadható-e, az már egy más kérdés. Sok kalocsai örülne, ha kapna egy „ezentúl felét fizeted” ajánlatot.
 
 
Ami azonban súlyos, az az, hogy önkormányzati képviselők is elfogadták a rendszeresen, hónapról hónapra járó 50%-os kedvezményeket. Olyan képviselők is, akik a jelenlegi képviselő-testületben is ott ülnek! A tiszteletdíjukból, ami 80 – 100 ezer Ft/hóra tehető, bőven futotta volna a teljes havi összeg kifizetésére.
 
 
Különösen megdöbbentő ez a magatartás a Felügyelő Bizottság tagjai, elnöke vonatkozásában. Törvényi kötelezettségük a felügyelt társaságtól való függetlenség megőrzése, hogy befolyásmentesen vizsgálhassák a cég szabályos működését. Részükről a függetlenség sérült, amikor elfogadták a társaságtól a kedvezményt.
 
 
Nem értem, miért. Miért fogadták el a fizetési kedvezményt? És ha már elfogadták, miért titkolták? Miért nem álltak kamerák elé, és mondták a mikrofonba? Vagy miért is nem írták meg a közösségi médiás oldalakon?
 
 
                                                                                                                                 AG
Kalocsa nem kér Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP politikájából
 
40.39% A távolmaradás egyértelműen a jelenlegi kormány politikájának elutasítása. Még akkor is, ha egyesek megpróbálják ezt a fidesz vereséget csúztatásokkal fűszerezve kommunikálni. Október 2. nem a migránsokról szólt, nem a kvótáról, de Brüsszelnek sem kívántak üzenni. Hogy mégis mit akartak? Erőt fitogtatni? Megtudni, hány fidesz szavazót lehet rövid időn belül mozgósítani? Alkotmánymódosítást? Vagy csak az érvénytelen, és így eredménytelen népszavazásról akarja ezzel elterelni figyelmünket? Illetve tudja még valaki, mit is akar miniszterelnökünk? Olvass tovább ->
 
NÉPSZABADSÁG?
 
 
Születésnapi ajándékként megszüntetésre kerül a Népszabadság. Ne legyen kétsége senkinek, a tulajdonosok a Népszabadságot nem fogják újraindítani. A „hirtelen leállítás” régóta téma lehet, de én nem hiszem, hogy eredetileg is így tervezték volna. Ha egy kicsit is belegondolunk, október 23. előtt bedarálni egy ellenzéki lapot, nem logikus lépés. A felgyorsult események azonban átírhatták a forgatókönyvet.
 
 
A Matolcsy-, a Rogán-féle botrányok lassan a hétköznapi élet részévé válnak, így kiváltó okként nehezen tudom elképzelni. Az érvénytelen népszavazás azonban népszerűségvesztést hozott a fidesz vezető körének. Az arcunkba tolt 17 milliárdos kampány eredménytelensége, a sikeres bojkott és a kirívóan magas érvénytelen szavazatok zavart okozhattak a rendszerben. Véráldozatra volt szükség, a Népszabi vérére!
 
 
A gazdasági okból való megszüntetést nem veszem be. Vagyunk jó néhányan, akik Népszabadságot vagy nol.hu-t olvasnak, ill. olvasnának, ha lenne még Népszabi. Minket nem lehet akármilyen kreált hírekkel megetetni. Átformálásunk lehetetlen. A lap archívumának eltüntetése pedig magáért beszél. Gazdasági okokból nem tüntetnek el korábban megjelentetett cikkeket, és nem adnak fizetést olyan újságíróknak, akik nem írnak.
 
 
Én a félelemre tippelek. Ezek a fiúk - ahogy egy általam nagyra becsült férfi hívja őket - félnek! A szabad vélemény-nyilvánítástól? A sajtó szabadságától? A tényfeltáró újságírástól? Én a helyükben attól félnék, hogy ez a kártyavár összedől. Kihúztak egy - két - sok lapot, és a rendszer inog.
 
 
Vidéken már elkezdődött. Kalocsán mindenképp! Helyben a fidesz több részre szakadt, ha jól számolom, legalább három irányvonal küzd egymással, és ehhez jön még a kdnp, mely nevető sokadikként kívánna az élre kerülni.
 
 
                                                                                                                                 AG   


Több mint 11 év óta húzódó probléma megoldása a Csokonai utcában

 
 
A Csokonai utca lakóitól érkezett felkérés kapcsán múlt év szeptemberében tartottunk lakossági fórumot, ahol az érintett ingatlantulajdonosokkal közösen próbáltunk megoldást találni az utca szennyvíz elvezetési gondjaira.
 
Jelenleg az utca érintett ingatlanjai nincsenek a szennyvízcsatorna-hálózatára rákötve, így esetükben közös gyűjtőhálózat üzemel. Az egyik tulajdonos udvarán egyetlen ülepítőbe érkezik az összes ház szennyvize, mely onnan a Mátyás király utcai csapadékcsatorna hálózatába kerül elvezetésre. Olvass tovább ->
 
Képzavar
 
 
A legutóbb megjelent régiós lap állítása szerint a Magyar Önkormányzatok Országos Szövetségének kongresszusán alpolgármesterünk képviselte városunkat, és ott Szita Károly elnök az önkormányzatok migránsügyi kötelezettségeiről beszélt.
 
 
Na, mármost a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke MÉG Dr. Gémesi György Gödöllő polgármestere. Szita Károly Kaposvár polgármestere egyelőre a Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke.
 
 
Bár nem hiszem, hogy a cikk írójának ne lennének pontos ismeretei a titulusokat illetően. Inkább újságírói fogásra tippelnék vagy így jobban hangzott. Remélem nem Gémesi György leváltását vetíti előre a kalocsai képviselő-testület fideszes képviselője!!
 
 
Alpolgármester asszony pedig nem lehetett ott, hiszen semmiféle beszámoló nem hangzott el a képviselő-testületi ülésünkön a kongresszusi részvételről vagy az ott elhangzottakról.
 
 
Mi, baloldali képviselők határozottan visszautasítjuk azt a feltételezést, hogy miattunk nem tájékoztatják kellően városunk lakosságát. Az, hogy elutasítjuk a kormány migránspolitikáját, az igaz! De ennek mi köze a kalocsai lakosok tájékoztatásához? Felőlem annyi szórólappal szórják tele városunk postaládáit, amennyivel akarják, de az én és baloldali képviselőtársaim nevét oda ne merjék írni, mert mi nem kérünk a kormány politikájából!
 
 
Október 2. a Gyűlöletkampány zárónapja. Én otthon maradok. Nem kívánok részt venni egy gyűlöletet indikáló értelmetlen szavazáson.
 
 
                                                                                                                                             AG  



Mit adott nekünk, Kalocsának az EU?

Október 2-a kapcsán sokszor halljuk azt a kérdést, mit is adott nekünk az EU. Miért jó az nekünk, hogy EU tagok lehetünk? A népszavazáson feltett kérdés értelmetlen és értelmezhetetlen. Nem értem, miért ezt a kérdést tették fel nekünk? De ha már feltették, nézzük meg, mit adott Kalocsának az Unió!

Munkahelyeket, autópályákat, kórházakat, könyvtárakat, iskolákat, szabad utazást, panelprogramot, utcákat, köztereket … Egy szóval PÉNZT! Nem is keveset. Pályáztak és nyertek Rt-k, Kft-k, Bt-k, egyéni vállalkozók, azaz kicsik és nagyok, valamint önkormányzatunk is.

Kalocsán támogatott és megvalósított projektek száma: 161
Megítélt támogatás összege: 15,85 Mrd Ft
Kifizetett összeg: 15,83 Mrd Ft

Az EU pénze nélkül nem lenne út, kerékpárút, járda. Napelemes rendszer sem iskoláinkon és óvodáinkon, sem a sportpályán és a sportcsarnokon. Nem lenne modern autóbusz pályaudvarunk. Közösségi házunkat sem újították volna fel, és épületenergetikai beruházásokra sem telt volna. Nem lenne akadálymentes a tüdőgondozó. Elmaradt volna a Szőlők városrész rehabilitációja és a Városháza felújítása is.
Nem lenne új labor a gimnáziumban. (Bár e projekt megvalósítása megérne akár egy teljes cikket! Ugyanúgy, mint a közvilágítás átalakítása vagy a városházi szervezetfejlesztés is.)  Nem lenne Ökopont és Kalocsa Szíve, ill. a Kalocsán folyamatban lévő EU-s projektek sem.  
Van élet az Unión kívül? Van, csak nem mindegy, milyen.

                                                                                                                             
Kalocsa Város Önkormányzata EU-s támogatásból megvalósított projektjei:
2007.   DAOP            Belterületi utak (Kossuth u, Ipari park) Kalocsa város belterületi önkormányzati tulajdonú utak korszerűsítése, felújítása, megerősítése 2007. I. ütem

2007.   DAOP            Negyveni kerékpárút Kalocsa, Petőfi utca és Negyvenszállás településrész közötti kerékpárút kiépítése

2008.   DAOP            Autóbusz pályaudvar Kalocsa autóbusz pályaudvar építése 2008-2009-2010.

2008.   DAOP           Belterületi utak (Zöldfa, Tóth Mike) Kalocsa város belterületi önkormányzati tulajdonú utak korszerűsítése, felújítása, megerősítése 2008.

2009.   DAOP             Tüdőgondozó Kalocsa Városi Kórház-Rendelőintézet Tüdőgondozó szakellátó épület komplex akadálymentesítése

2009.   TIOP               Könyvtár      A kalocsai és a solti városi könyvtárak szolgáltatásai infrastruktúrájának összehangolt fejlesztése, a fogyatékkal élők igényeinek figyelembe vételével

2009. DAOP               Bölcsőde Kalocsai bölcsőde fejlesztése, kapacitásának bővítése
Alapfokú nevelési-oktatási intézmények és gimnáziumok infrastruktúrájának fejlesztése

2009.   DAOP              Kertvárosi Általános Iskola fejlesztése

2009.   DAOP              Gombolyagi útfejlesztés Kalocsa önkormányzati belterületi utak fejlesztése 2010.
2009.   DAOP              Szőlők köze Kalocsa Szőlők városrész integrált szociális város rehabilitáció
2009.   DAOP              Hunyadi u. 82. Kalocsa, Hunyadi u. 82. szám alatti ingatlan, mint közösségi ház fejlesztése

2009.   DAOP              Kerékpárút forgalom fejlesztése Kalocsa, kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése

2009.   DAOP              Meszes Kalocsa-Meszes Duna-part aktívturisztikai fejlesztések

2011.   DAOP              Kistérségi székhelyfejlesztés Kalocsa, mint kistérségi székhely integrált fejlesztése    

2011.   DAOP             Vízvédelmi rendszerek fejlesztése a kalocsai kistérségben

2012.   TÁMOP           Szent István Gimnázium labor Kísérletekkel könnyebb!

2013.   ÁROP              Szervezetfejlesztés Kalocsa Város Önkormányzatánál

2013.   KEOP              Ökopont Ökopont létrehozása - fenntarthatóbb életmóddal egy zöldebb Kalocsáért

2013.   KEOP              Épületenergetika Épületenergetikai fejlesztés Kalocsán

2013.   KEOP              KözvilágításKalocsa város, közvilágítás energiatakarékos átalakítása

2013.   KEOP              Napelemes rendszer kiépítése Sportcsarnok, Sporttelep, Zöldfa utcai óvoda, Gyógyfürdő és uszoda, Kertvárosi és Eperföldi Ált. Isk.

2013.   TIOP               Malom utcai bentlakásos intézmény kiváltása

2013.                          Kalocsa Szíve program




AG     

 

Az a bizonyos 70 MILLIÓ



A legutóbbi képviselő-testületi ülésen közel egy órás vita előzte meg a két 100%-ban önkormányzati tulajdonú kft tőkepótlásáról szóló határozat megszavazását. Igazából a Menza Kft. feltőkésítéséről alig esett szó. Az ellenzéki össztűz inkább a Vagyonhasznosítási és Könyvvezető Kft. 70 milliós tőkepótlására irányult. Olvass tovább ->



ELEKTROMOS TÖLTŐÁLLOMÁS KALOCSÁN

Elektromobilitási töltőinfrastruktúra kiépítésének és üzemeltetésének támogatására írt ki pályázatot a Nemzetgazdasági Minisztérium. Cél, hogy a nagyobb települések közterein elérhető legyen az elektromos járművek töltése. Nem igazán életszerű, hogy városunkban elektromos járművekkel furikázunk, bár jó lenne! E pályázat mégsem hagyható ki, hátha egyszer természetes lesz, hogy elektromos töltésű autókat vezetünk. Gyerekeink, unokáink biztosan, hisz ez a jövő!    Olvass tovább...






Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz